fbpx

Leafy sees

Leafy sees- News, Politics, artwork ^and more

Leafy


  • קולקטיב ואני

    להגיד על נושא מסויים שהוא “אישי” ולכן עדיף לא לדון באופן “פומבי” ברשתות חברתיות זאת אחת הפנים של ההשתקה . זה נרנור שמופנה כלפי כולנו. אל תדברו על המצב שלכן או על הטיפולים האישיים שאתן עוברות, כי זה “אישי מדי”. הסיבה שלא רוצים שנדבר על זה היא מאוד פשוטה. ברגע שנשים מתחילות לדבר – גברים […]


קולקטיב ואני

להגיד על נושא מסויים שהוא “אישי”

ולכן עדיף לא לדון באופן “פומבי” ברשתות חברתיות

זאת אחת הפנים של ההשתקה . זה נרנור שמופנה כלפי כולנו.

אל תדברו על המצב שלכן או על הטיפולים האישיים שאתן עוברות,

כי זה “אישי מדי”.

הסיבה שלא רוצים שנדבר על זה היא מאוד פשוטה.

ברגע שנשים מתחילות לדבר – גברים צריכים לקחת אחריות.

נשים לא מופרעות ומשוגעות מטבען, אלא נעשות כאלה כאשר פוגעים בהן

רוב הנשים לא משתגעות אם העולם לא משגע אותן .

וזה הסיפור מאחורי “מהפכת האבחון השקטה”

מזה שפתאום כולן וכולם סובלים מ”פוסט טראומה מורכבת”.

גם כאלה שהיו בעבר עם “הפרעת אישיות גבולית” ומי שהיו “סכיזופרניה”

או עם “מאניה דיפרסיה”.

פתאום משנים לכולם את האבחנה, ל”פוסט טראומה מורכבת”

שזאת דרך מנומסת לומר:

סליחה, טעינו במה שחשבנו רוב השנים. רוב הבעיות והתסביכים קורים על רקע של פגיעה

. של חיים תחת מבנים חברתיים שהמהות שלהם פוגענית.

באמת, עדיף שלא לדבר על זה, שהמחלה היא חברתית ולא “אישית”

קולקטיב.

אפשר לדבר על הקולקטיב בתור מושג במדעי החברה.

אי אפשר להתעלם מזה שעבור אקטיביסטים- למילה “קולקטיב” יש משמעות אחרת.

זאת בעיני מילה פוליטית.

כשאני חושבת על הפוסטים שלי- אני לא מרגישה שהכתיבה שלי היא אישית.

אלא- פנייה אל ה”קולקטיב” המדומיין של האנשים שקרובים אלי במחשבתם.

הקירבה הרעיונית היא שמכתיבה את החוזק של הקשר ביני לבין החברים בקולקטיב.

יש כאלה שאני מסכימה איתם יותר ויש כאלה שאני מסכימה איתם פחות,

וככל שאני יותר מסכימה עם מישהי אני מרגישה יותר קרובה אליה.

הקירבה לא נגזרת אצלי מהשאלה- עם מי אני נפגשת פנים אל פנים?

עם מי אני מדברת על נושאים אישיים?

הקירבה נמדדת במידת המחויבות למטרות משותפות.

הקרבה מבחינתי יכולה להיות גם אל מישהו בעזה , או באיראן או בארצות הברית.

זה לא משנה הקרבה הגיאוגרפית והפיזית.

אני חושבת שכאשר אדם משקיע חלק לא מבוטל מהזמן והמרץ שלו לפעילות בשביל שינוי חברתי

, הפעילות הזאת מעצבת אותו, ומשפיעה על כל שאר תחומי החיים, ומשנה אותם, לפעמים גם בצורה קסומה ומופלאה.

Boyd, D. (2010). Social network sites as networked publics: Affordances, dynamics, and implications. In A networked self (pp. 47-66). Routledge.

Snow, D. (2001). Collective identity and expressive forms.

Ahmed, S. (2004). Collective feelings:

Or, the impressions left by others. Theory, culture & society21(2), 25-42.

Published by

Leave a Reply

%d bloggers like this: